Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek biedt informatie over de belangrijkste allochtone talen in Nederland, met achtergronden en ideeën voor het onderwijs. In deel 1 gaat het om de status van allochtone thuistalen. Er wordt een groot aantal gegevens gepresenteerd over onder andere de distributie en de vitaliteit van allochtone thuistalen. In deel 2 gaat het om de status van allochtone talen op school. Na een bespreking van het beleid en de wetgeving hierover voor het basis- en voortgezet onderwijs wordt ingegaan op thema's als onderwijsdeelname, leermiddelen, leerplannen enz. Ten slotte is in het laatste deel een uitgebreide bibliografie opgenomen over allochtone groepen en talen in Nederland.
Sociolinguistics
---
Netherlands
---
Nederland
---
Language and languages
---
-Linguistic minorities
---
-Sociolinguistics
---
-#BIBC:ruil
Choose an application
Didactics of languages --- Languages, Modern --- Study and teaching --- 485.2 --- Moedertaalverwerving --- Taalverwerving --- Vreemde talen onderwijs --- 475.2 --- 475.3 --- 803.3 --- Kinderen --- Nederlands --- Ontwikkeling van kinderen --- Psycholinguïstiek --- Taalontwikkeling --- Tweedetaalverwerving --- Vreemdetalenonderwijs --- vreemdetalenonderwijs --- Taal- en letterkunde ; overige talen --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Taalonderwijs; overige talen --- Taalpsychologie (Psycholinguïstiek) --- Language and education --- Language schools --- Languages, Modern - Study and teaching
Choose an application
Psycholinguistics --- Grammar --- Didactics of languages --- Dutch language --- Education, Bilingual --- Turkish students --- Study and teaching --- 800.73 --- -Education, Bilingual --- -Turkish students in the Netherlands --- Bilingual education --- Bilingualism --- Multilingual education --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Tweetaligheid. Meertaligheid. Vreemde talen. Vertalen --- -Dutch language --- Kinderen --- psycholinguïstische studies --- -800.73 --- 800.73 Tweetaligheid. Meertaligheid. Vreemde talen. Vertalen --- psycholinguïstische studies. --- -Psycholinguistics --- Students --- Dutch language - Study and teaching - Netherlands --- Education, Bilingual - Netherlands --- Turkish students - Netherlands
Choose an application
Hoogleraar 'Taal en minderheden' Guus Extra vindt dat het minderhedenbeleid te veel in het kader van achterstand gevoerd wordt. Naast de onderbouwing van deze stelling, houdt hij in deze ter gelegenheid van Dies Natalis uitgesproken rede een pleidooi voor allochtone talen in Nederland. Hij ziet meertaligheid als een cultuurpolitieke uitdaging in plaats van als een bedreiging. Volgende onderwerpen komen aan bod: demografische trends en criteria; beeldvorming over allochtone minderheidsgroepen en minderheidstalen; de status en het gebruik van allochtone minderheidstalen; onderwijs in eigen taal en cultuur; een nieuwe rolverdeling voor onderwijs in allochtone talen; de wetenschappelijke en cultuurpolitieke beleidsagenda.
#A0103A --- 668.6 Multiculturele samenleving --- Multiculturele samenlevingen. --- Nederland.
Choose an application
Language policy --- Language policy. --- Meertaligheid. --- Multilingualism --- Multilingualism --- Multilingualism.
Choose an application
Choose an application
De omgang met taaldiversiteit in multicultureel Nederland en Europa wordt besproken aan de hand van een zestal thema's: taal en identiteit; data over diversiteit; de vitaliteit van minderheidstalen in Nederland en Europa; het politieke discours over meertaligheid in Europa; het politieke discours over meertaligheid en multiculturaliteit in Nederland; het Nederlandse onvermogen in de omgang met taaldiversiteit.
Linguistics --- Netherlands --- Europe
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 60 | << page >> |
Sort by
|